Τρίτη, 15 Ιανουαρίου 2008

Όταν δεν υποψιαζόμουνα οτι υπάρχουν λαμόγια!

Στον Φασούλα υποβάλλονται διάφορες προτάσεις. Από το να γίνει ο σταθμός μουσικός, μέχρι να κλείσει. Για να έχει κάποια κριτήρια και να μην άγεται και φέρεται από εισηγήσεις σχετικών και άσχετων στις πέντε (5) Φεβρουαρίου 2007 του έχω στείλει το εξής ενημερωτικό σημείωμα: (Αγνοώ οποιοδήποτε παρασκήνιο φυσικά)


1. Δεν πρέπει να γίνεται ούτε σκέψη να κλείσει το ραδιόφωνο του Πειραιά μπροστά στο πολύ σοβαρό πρόβλημα της αποδοτικής και πολύ αξιοπρεπούς έως και βιώσιμης ανάπτυξής του. Το πρόβλημα είναι φυσικά μεγάλο και γι’ αυτό είναι πρόκληση η επίλυσή του. Θα είναι άλλη μια απόδειξη αποτελεσματικής διοίκησης του δήμου.

2. Ο ρόλος που έχει να επιτελέσει είναι πολιτιστικός, πολιτικός και αναπτυξιακός. Είναι έργο που φαίνεται από τον πρώτο μήνα. Μπορεί να υποστηρίξει όλες τις άλλες προσπάθειες ανόρθωσης του κύρους του δήμου Πειραιά.

3. Καμιά μεταρρύθμιση δεν γίνεται χωρίς χρήματα. Ο στόχος πρέπει να είναι: Με τα ίδια χρήματα που δίνονταν στο παρελθόν, να πετύχουμε πολλαπλάσιο αποτέλεσμα. Σε όλους τους τομείς. Κυρίως στην αύξηση του κύρους, της εμβέλειας και της ακροαματικότητας.

4. Κάθε στόχος που θα τεθεί μπορεί να επιτευχθεί. Αλλά δεν πρέπει να τεθεί ο κατώτερος στόχος με οικονομικά κριτήρια. Εκείνο που μπορεί να τεθεί είναι η απαίτηση να λειτουργεί με κριτήρια ιδιωτικής επιχείρησης. Να πάψει να είναι αγελάδα για άρμεγμα. Γιατί πρέπει να σεβόμαστε την κάθε δραχμή που δίνουν οι πολίτες του Πειραιά και οι φορολογούμενοι. Σε μια τέτοια νοοτροπία προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο και υπηρέτησης του συλλογικού συμφέροντος πρέπει το ραδιόφωνο να είναι μπροστά.

5. Το ελάχιστο είναι το εξής: (Δεν προτείνεται) Μετατροπή του σταθμού σε μουσικό ραδιόφωνο με στόχο το κοινό των 18 έως 55 ετών. Κοινό στόχος 24-44 ετών. Μόνον μια πρωινή ενημερωτική ζώνη. Δελτία ειδήσεων πεντάλεπτα κάθε μισή ώρα. Μάξιμουμ ακροαματικότητα που μπορεί να επιτευχθεί 4-6%. Μεγάλος ανταγωνισμός. Μικρό κύρος έως ανύπαρκτο. Ελάχιστες έως ανύπαρκτες δυνατότητες παρέμβασης. Ελάχιστο προσωπικό:
Ηχολήπτες και τεχνικό προσωπικό …………… 6
Τηλεφωνικό κέντρο-γραμματεία ……………… 2
Διαφημιστικό τμήμα …………………………… 2
Δημοσιογράφοι δελτίων ειδήσεων ……………... 4
Παραγωγοί εκπομπών Δ-Π ………………… 8-10
Παραγωγοί εκπομπών Σ-Κ ………………… 6
Γενικών καθηκόντων-καθαριότητα ………….. 2
Μηνιαίο κόστος λειτουργικών εξόδων …………. 6. 000-9.000
Ενοίκια - αποσβέσεις παγίων .κλπ. ………….. 6.000-12.000
Μηνιαίο κόστος μισθών μ.ό. ……………………. 96.000
Ασφαλιστικές εισφορές …………………………. 22.000
Προβλεπόμενο ετήσιο κόστος …………………… 480.000
Προβλεπόμενα έσοδα …………………………… 80.000
Ετήσια ζημιά λειτουργίας ……………………….. 400.000

Υπάρχει η πιθανότητα να γίνει οικονομικά βιώσιμο μόνον εάν ενταχθεί σε έναν όμιλο επιχειρήσεων μέσων ενημέρωσης. Δεν έχει κανένα νόημα να είναι δημοτικός σταθμός.

6. Πρώτη φάση. Μετατροπή του σταθμού σε ραδιόφωνο ενηλίκων. (Adult radio) Ο στόχος είναι να καλύπτεται η γεωγραφική περιοχή από τις Αχαρνές ως τα Μέγαρα. Στην πράξη όλο το Λεκανοπέδιο. Η ζώνη από τις 6 π.μ. ως τις 3 μ.μ. είναι ενημερωτικό ραδιόφωνο. Η απογευματινή ζώνη αποτελείται κυρίως από μουσικές εκπομπές ως τα μεσάνυχτα. Τη νύχτα μεταδίδουμε μονταρισμένες επαναλήψεις εκπομπών. Το Σαββατοκύριακο αθλητικές και μουσικές εκπομπές. Δελτία ειδήσεων κάθε μισή ώρα, διάρκειας ενός λεπτού. Η εταιρεία διοικείται με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

Σταδιακά διαμορφώνουμε ένα σταθμό υψηλού πολιτικού κύρους με ικανότητα παρέμβασης στην κυβέρνηση και στην κεντρική πολιτική σκηνή. Στόχος είναι μόνον η πρώτη θέση στην ακροαματικότητα των ενημερωτικών σταθμών. Μόνον αυτές οι υψηλές φιλοδοξίες προσθέτουν κύρος στο δήμο του Πειραιά και δικαιολογούν το κόστος λειτουργίας του. Η υποστήριξη των αναπτυξιακών προσπαθειών και η πίεση προς την κυβέρνηση για τη χρηματοδότηση των δημόσιων έργων στην περιοχή δικαιολογεί το κόστος, κάνει ανταποδοτικά τα ποσά που δαπανώνται και προσθέτει στην οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής. Ο στόχος μπορεί να γίνει και μετρήσιμος μέσα από ένα αναλυτικό πρόγραμμα διεκδίκησης κονδυλίων από όλα τα υπουργεία, ασχέτως κυβέρνησης. Το υψηλό κύρος σημαίνει ότι αντιμετωπίζει ισότιμα όλα τα κόμματα, δεν κομματίζεται αλλά διεκδικεί και αντιπολιτεύεται εκ φύσεως κάθε μορφή εξουσίας.

Κατά την πρώτη φάση απαιτείται (με διαφορετική σύνθεση από το προηγούμενο παράδειγμα) το εξής ελάχιστο προσωπικό:
Ηχολήπτες-τεχνικοί ………………. 6
Δημοσιογράφοι σύντομων δελτίων ειδήσεων 4
Παραγωγοί πρωινής ζώνης …………………. 9
Δημοσιογραφική υποστήριξη ………………. 9
Παραγωγοί απογευματινής ζώνης …………... 6
Παραγωγοί Σ-Κ …………………………… 9
Διαφημιστικό τμήμα …………………………. 2
Τηλεφωνικό κέντρο-γραμματεία ……….. 2
Γενικών καθηκόντων-καθαριότητα …………… 2
Λειτουργικά έξοδα ………………………….. 9.000/μήνα
Ενοίκια - αποσβέσεις παγίων ………………… 9.000/μήνα

Ετήσιο κόστος περίπου 1.000.000 ευρώ
Πιθανά έσοδα έως 200.000 ευρώ
Ετήσια ζημιά τουλάχιστον 800.000 ευρώ
Επομένως εάν η ύπαρξη του σταθμού εξασφαλίσει τουλάχιστον 8 εκατομμύρια ευρώ πρόσθετη χρηματοδότηση στο δήμο Πειραιά, θα έχει αποσβέσει (από το 10% για διαφήμιση και δημόσιες σχέσεις) το ετήσιο κόστος λειτουργίας. Εάν η επιχείρηση του ραδιοφώνου εξασφαλίσει για την πραγματοποίηση πολιτιστικών εκδηλώσεων ένα κονδύλι της τάξης του ενός εκατομμυρίου ευρώ, επίσης έχει αποσβέσει άμεσα τα λειτουργικά του έξοδα.

7. Δεύτερη φάση.
Ο στόχος είναι να λειτουργήσουν τρεις ραδιοφωνικοί σταθμοί με στόχο την αύξηση της επιρροής του δήμου Πειραιά στην πολιτική, οικονομική ζωή, στην αναπτυξιακή προσπάθεια και στην πολιτιστική ανάπτυξη. Ένας ενημερωτικός, ένας αθλητικός κι ένας μουσικός σταθμός. Για την αύξηση των διαφημιστικών εσόδων θα επιδιωχθεί σ’ αυτή τη φάση η σύμπραξη με μια επιχείρηση μέσων ενημέρωσης του ιδιωτικού τομέα. Οι σταθμοί διασυνδέονται με άλλους ιδιωτικούς ή δημοτικούς σταθμούς στην επαρχία και αποκτούν πανελλήνια εμβέλεια σύμφωνα με τις προβλέψεις του νόμου. Ο ενημερωτικός σταθμός αποκτά και δεύτερη συχνότητα στην Αθήνα. Ο στόχος είναι ο δήμος Πειραιά να μπορεί να επηρεάζει υπέρ των συμφερόντων των πολιτών και της ευρύτερης περιοχής, ένα σύνολο μέσων ενημέρωσης με μεγάλο κύρος, τα οποία θα ανήκουν φυσικά κατά πλειοψηφία στους μετόχους τους.

Ανάλογα με την περίπτωση, ο κάθε σταθμός μπορεί να ανήκει σε άλλη δημοτική επιχείρηση, αλλά να έχουν ενιαία έδρα για μείωση του κόστους λειτουργίας, ενιαίο διαφημιστικό τμήμα για αύξηση των εσόδων και ενιαία διοίκηση για την επίτευξη κοινών στόχων. Οι σταθμοί θα διασυνδέονται ζωντανά για τα δελτία ειδήσεων με τον ενημερωτικό σταθμό, με τον αθλητικό για τις αθλητικές ειδήσεις και με τον μουσικό για τις μουσικές εκπομπές.

8. Η δέσμευση απέναντι στο δημοτικό συμβούλιο και στο δήμαρχο των Πειραιωτών είναι ότι ο σταθμός θα βελτιώνει κάθε χρόνο τα μεγέθη του τουλάχιστον κατά δέκα τοις εκατό. Συνδυαστικά αυτό σημαίνει μεγάλη πρόοδο. Ταυτόχρονη μείωση των λειτουργικών εξόδων κατά 10%, αύξηση της ακροαματικότητας κατά 10%, αύξηση των διαφημιστικών εσόδων κατά 10% και αύξηση της περιουσίας της δημοτικής επιχείρησης κατά 10% σημαίνει ότι μέσα σε μια τετραετία ο σταθμός θα είναι βιώσιμος, απαραίτητος, πολύτιμος και θα αποτελεί ένα καύχημα για όλους τους πολίτες του Πειραιά. Ενδεικτικά:
Ετήσια ζημία 2006 1.700.000

2007 1.530.000
2008 1.377.000
2009 1.239.300
2010 1.115.370


2011 1.003.833
2012 903.450
2013 813.105
2014 731.795

Λειτουργικό κόστος 2006 1.780.000

2007 1.640.000
2008 1.000.000
2009 1.000.000
2010 2.000.000


2011 2.000.000
2012 2.000.000
2013 2.000.000
2014 2.000.000

Ετήσια έσοδα 2006 80.000

2007 100.000
2008 110.000
2009 121.000
2010 133.100


2011 146.410*3=439.230
2012 483.153
2013 531.146
2014 584.614


Αυτό ήταν το κείμενο. Είναι φανερό για όποιον γνωρίζει από ραδιόφωνο, ότι για να μην γίνουν απολύσεις, αλλά να αξιοποιηθούν όλοι οι εργαζόμενοι, πρέπει να γίνει επέκταση. Η πρότασή μου απλή και εφικτή: Με τον ίδιο ετήσιο προϋπολογισμό που ξόδευε ο Αγραπίδης για να έχει έναν σταθμό χωρίς κύρος, μπορείς να χτίσεις τρείς ραδιοσταθμούς πετυχημένους. Οι πίνακες είναι από ένα δεκαετές μπίζνες πλάν, απολύτως εφικτό. Το πλήρες μπίζνες πλάν δεν το έστειλα ποτέ στον Φασούλα. Ο Θεός με φώτισε. Βλέπετε ήμουν άνεργος και είχα χρόνο να ασχολούμαι με την υπόθεση…

6 σχόλια:

Theodora Panariti είπε...

Πολύ ωραίο το blog σας κι όσα γράφετε σε αυτό.

Σχετικά με τις εξελίξεις στα πολιτικά και στο Πρώτο Θέμα....ελπίζω όσοι θα βγουν από τη δική μου σχολή κι από άλλες παρόμοιες να μην αντιμετωπίσουν παρόμοια περιστατικά...Είναι κρίμα για το δικό σας, και το (μελλοντικά) δικό μας επάγγελμα....!

Ευχαριστώ!

ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΟΥΜΜΟΥΝΙ είπε...

Άστα αυτά, το καλύτερο μπίζνες πλαν είναι να κάνει ένα Πολιτιστικό Ίδρυμα και να επιδοτηθείτε από τα μαύρα κονδύλια..

antoniskokorikos είπε...

Ποιά είναι η σχολή σου Θεοδώρα;

Μα και οι πολιτιστικές εκδηλώσεις "καπιταλιστικό κουμούνι" παίζει μέσα στο μπίζνες πλάν. Θα δημοσιεύσω περισσότερα από όσα έχω εισηγηθεί αρμοδίως, αλλά και εδώ αναφέρω, τέτοιες πηγές από όπου θα μπορούσε να αντλήσει πρόσθετα έσοδα η Δημοτική Ραδιοφωνία πειραιά, με το εξειδικευμένο προσωπικό που διαθέτει...

Theodora Panariti είπε...

Ευχαριστώ πολύ για την παρέμβασή σας στο άρθρο μου. Σίγουρα ένα κόμμα αριστερό δεν είναι μόνο ακτιβιστικό, ούτε έχει στόχο την προσέλκυση νέων ψηφοφόρων μέσω των media. Απλώς, ο κ.Τσίπρας ίσως να είναι το "έναυσμα" για κάποια μερίδα των νέων να έρθουν σε επαφή με το χώρο. Η υποψηφιότητα ενός αρκετά νέου ανθρώπου είναι ένα θετικό βήμα για τον ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ και γενικότερα για την πολιτική σκηνή της χώρας. Είναι κάτι διαφορετικό!

Theodora Panariti είπε...

Ξέχασα να αναφέρω πως βρίσκομαι στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθήνας!

Ευχαριστώ πολύ!

antoniskokorikos είπε...

Τί νέα από τον Τσίπριζα; Δεν είδα καινούργια σχόλια...